zondag 19 juni 2011

10 Geheimen voor Succes en Innerlijke Vrede

Althans volgens dr. Wayne W. Dyer

1. Het eerste geheim
    Ontwikkel een geest die openstaat voor alles, en die nergens aan is gehecht.
2. Het tweede geheim
    Laat je innerlijke vlam niet uitdoven.
3. Het derde geheim
    Je kunt niet geven wat je niet hebt.
4. Het vierde geheim
    Streef naar stilte.
5. Het vijfde geheim
    Laat je persoonlijke geschiedenis achter.
6. Het zesde geheim
    Je kunt een probleem niet oplossen met de denk wijze die dat probleem heeft veroorzaakt.
7. Het zevende geheim
    Wrok is nooit te rechtvaardigen.
8. Het achtste geheim
    Ga met jezelf om alsof je al bent zoals je graag wilt zijn.
9. Het tiende geheim
    Houd je goddelijkheid in ere.
10. Het tiende geheim
      Wijsheid is: alle gedachten mijden die je uit je kracht halen.

Naar mijn mening sta ik open voor een heleboel dingen, maar nergens aan hechten dat wordt een lastige vrees ik. Ik hecht nogal ergens aan. Kan bijv ook moeilijk dingen weggooien, of ergens afstand van nemen. Als er iets gebeurt is dan blijft dat nog lang spoken in mijn hoofd. Of het nu leuk of minder leuk is, dingen blijven hangen, ook al probeer ik er afstand van te nemen...
Mijn innerlijke vlam laat ik niet uitdoven, althans dat is niet mijn bedoeling, ik wil hem juist weer aanwakkeren en sterker maken. En erop gaan vertrouwen.
Ik schrijf vaak in mooi notitie boekjes al mijn gedachten op en de dingen die ik meemaakt of die me bezig houden. Ook mijn dromen die ik onthoud schrijf ik op.
Dus naar mijn idee ben ik al aardig op weg, ben er natuurlijk nog lang niet, maar dat komt goed...
De belangrijkste les is denk ik dat je met je zelf in vrede moet leven, niet kwaad moet blijven op je omgeving want die weten vaak niet beter. Dit wil overigens niet zeggen dat ik/ jijzelf altijd gelijk moet hebben of hebt.
   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten